12 maart 2010

Vink

Wanneer een roodborstje een andere naam zou hebben, bijvoorbeeld kaneelborstje, dan zou de naam roodborstje "vrij" zijn.
Toen ik vanmorgen aan de koffie zat viel mijn oog op een goudvink en dacht tegelijk: "Wat een idiote naam voor een vogel waar geen goudkleur aanzit!"
Ik denk dat roodborstje een prachtige naam voor hem was, maar dan is er onmiddellijk het probleem met de naam van zijn vrouwtje; geen rood, geen goud.
Het paartje goudvinken vertoeft nu al twee weken rondom mijn huis en er wordt enthousiast gezongen.
Wie weet zijn het blijvertjes.

1 opmerking:

Jommie zei

Mooie foto. Vanochtend zag ik naar ik dacht een appelvink, maar hij had een witte kap op zijn hoofd en streepjes op zijn staart, dus ik weet het niet. Staat niet in mij vogelboek. Weet jij meer?
Overigens, toen ik je onlangs sprak over de nog afwezigheid van bloemetjes, nu zijn er naast de paardenbloemen, ereprijs,sleutelbloemen, dus het wordt wel wat.Maar, nog geen kraanvogels......
Liefs, Jommie