4 februari 2011

Orchideeën

Ik ben niet zo van de orchideeën.
Met hun maandenlange sterfscènes proberen ze mijn aandacht te vangen.
Langzaam verteren bladeren die kort daarvoor nog het sein gaven: "Ik ben er nog en ik ga ervoor!"
Junkies zijn het. De ene keer life and kicking, de volgende dag in de goot en maar hunkeren naar aandacht.
Aandacht geven is gecompliceerd, want een orchidee heb je  zo verzopen.
Ik ben dus niet zo van de orchideeën.
Mevrouw L. is teerhartiger dan ik.
Elke orchidee in huis heeft een gever of een vorige eigenaar gehad die gememoreerd wordt middels het vertroetelen van dit hooghartige, zeg maar, kakkineuze groenvoer.
Vanmorgen stond zo'n gevallen freule weer te pronken alsof ze tot de hoogste kringen behoort.
Reden voor een compliment aan mevrouw L!

Geen opmerkingen: