17 januari 2021

Eerste brand

Tijdens de wandeling, zojuist om 14h00 zag ik het begin van een bosbrand. 
Het seizoen begint al vroeg, was mijn eerste gedachte.
In de aanname dat de brandweer al gealarmeerd was wandelde ik verder.
Een half uur later klonken de sirene's en nam het blussen een aanvang.
Er blaast een pittig en gortdroog windje.
Het blussen wordt een lastige klus zijn.
Terwijl ik dit type, zie ik buiten de rook wit kleuren en langzaam dunner worden
Ik neem aan: alles onder contrôle!

3 opmerkingen:

Niek zei

Het blijft verbazingwekkend wat de temperatuurverschillen zijn met Nederland. Ik geniet in ieder geval nog van de frisheid.

Herman zei

Wel Niek, het is een feit dat het ook hier flink koud kan zijn.
Vanmorgen was het minus 3°C. Dat is niet zo koud, maar met een wind erbij van 50km/h hen je een windchill van minus 12°; je neus valt er af!

Niek zei

Ow, dat is wel heel erg fris. Terwijl het hier vandaag alweer 12 graden in de plus was. Grappig klimaat.