3 november 2011

Reeënstangetje

Op het dashbord in mijn auto ligt een afworpstangetje van een reebok.
Ik kreeg het als afscheidscadeau van JaRo.
Ik ben er erg blij mee. Het werd door hem niet ver van mijn huis in de boswachterij opgeraapt.
Dit soort vondsten geef je niet zomaar weg.
Na afloop van de receptie heb ik het op die plek in de auto gelegd met de bedoeling hem thuis in een verhuisdoos te stoppen. Echter hij is daar blijven liggen en zo herinnert hij mij bijna dagelijks aan een stukje bos in Nederland.
Het wild wordt in toenemende mate als een economische factor gezien.
Hoe kun je wildexcursies maximaal uitponden, hoe kun je het afschot winstgevend maken?
Op dit moment is de laserpointer nog verboden, maar wie weet komt er ooit een systeem waarmee je tijdens het afschot de te verwachten kilo's wildbraad kunt aflezen.
J. het was even zoeken, maar speciaal voor jou als dank dit filmpje (het is tenslotte St. Hubertus):

1 opmerking:

Anoniem zei

herman,
blijft een magisch woord "reeënstangetje" - mooi dat het voor jou die functie vervult die ik het toedacht - doet me goed.
Filmpje stemt tot nadenken: het begint met een telefoontje of smsje voor en/of na het afschot (daar hadden we het al over, daar krijg ik al de kriebels van)en het komt waarschijnlijk wel tot dit soort zaken, moet er niet aan denken!!!
Het ga je goed, groeten aan Gaby, JaRou