4 augustus 2013

LINDEPENDANT

In 1911 schilderde Pablo Picasso "L'Indépendant".
Het hangt nu in de MET's in New York.
Ik denk niet dat ik daar ooit zal komen om het te bekijken.
Voor het schilderij zou ik de reis nog wel willen maken, maar zoveel soesa voor een schilderij.....
Na honderd jaar behoort de L'INDÉPENDANT samen met de MIDI LIBRE, tot de meest gelezen kranten van het zuiden.
Jarenlang vormde mijn eigennaam de kop van mijn blog.
Ik ben er nooit zo gelukkig mee geweest, maar een betere, een vlag die de lading dekt, kon ik niet verzinnen.
Tot ik deze week in een krantenstandaard naar al die verschillende namen keek.
Ik zag ineens dat zonder de apostrophe de naam Lindependant ontstond en daarmee ook mijn nieuwe blognaam.

2 opmerkingen:

Niek zei

Gefeliciteerd met je nieuwe naam.

Een naam is niet zo maar iets en eigenlijk zou je als mens je naam het beste kunnen veranderen als het niet met je mee gegroeid is.

Een blog is ook zoiets. Mooi dat je nu deze naam hebt weten te vinden en hopelijk naar tevredenheid kunt dragen.

Herman zei

Wauw!