28 september 2014

Industrieterrein

Een industrieterrein is geen logische plek voor een wandeling.
Zeker niet om mijn hond uit te laten.
Door een samenloop van omstandigheden kwam ik toch in zo'n desolaat gebied terecht.
Naast veel gebouwen waarin een of ander bedrijf was gevestigd, zag ik vooral veel lege gebouwen en terreinen.
De economische crisis is duidelijk  zichtbaar op industrieterreinen.
Echter afnemende bedrijvigheid op dit bedrijventerrein heeft ook een leuke bijkomstigheid: het barst van de patrijzen!

2 opmerkingen:

Niek zei

Industrieterreinen vind ik juist heel geschikt om te wandelen of misschien wel beter nog om te fietsen. Het heeft zo zijn heel eigen sfeer, er wordt een heel eigen leven geleid. En onze Amsterdamse stadsbioloog is er ook lyrisch over. :-)

Herman zei

Wellicht heb je gelijk. Ik zal vanaf nu eens wat vaker deze, voor mij, nieuwe wereld gaan verkennen.
Jouw stadsecoloog heeft terecht, want ik ontdekte een paar leuke grassooorten, b.v. handjesgras.
In de Leidse flora vond ik ook veel zeldzaamheden die enkel op industrieterreinen werden aangetroffen (twintiger- en dertiger jaren).