25 november 2014

Apenland

Ik zit nu achter een pc in de VVV van Narbonne.
Narbonne ligt in Apenland.
Momenteel is het bewolkt en daardoor is mijn internetverbinding uitgevallen.
Alleen als de zon schijnt wordt er voldoende vermogen opgewekt voor de accu`s die het krakkemikkige wifinetwerk in de lucht proberen te houden.
Nu dus al een paar dagen geen internet.
Juist nu we op reis willen gaan en nog een aantal bankzaken willen afhandelen, een hotel boeken, bestellingen plaatsen.
Daarom zit ik nu achter een pc te typen op een azerty-toetsenbord en dat valt niet mee.
Deze week een adsl-aansluiting aangevraagd, maar nog niet aangesloten.
Trouwens als dat wel het geval zou zijn, dan is het nog afwachten of daar een beetje snelheid in zit, want ook dat is hier zeer twijfelachtig.
Hier in de departementale hoofdstad zijn er nog steeds wijken die het nog met een trage, zeg maar middeleeuwse aansluiting moeten stellen.
Laat ik maar stoppen, want ik wind mij teveel op.
Eind deze week verlaat ik voor een paar weken dit digitale apenland.
 Ik reis dan af naar Nederland. Het land dat vol ligt met snelle glazvezelverbindingen . . . een digitaal paradijs!

1 opmerking:

Anoniem zei

Och, Herman, wat een treurnis. Misschien een troost voor jou om te weten dat de Bourgogne ook in Apenland ligt. Ik heb jouw bericht in mineur voorgedragen aan mijn lief en we vonden het beiden een pracht Carmiggelt verhaal. Wij waren een paar weken in Taiwan, daar overal supersnel gratis internet, zelfs op grote hoogte en in eethuisjes met één gaspit in nergensland, was een frustrerende constatering van ons.