21 juni 2015

Patrijzen

Op weg naar de bakker een stop gemaakt voor een wandelingetje met Tanna.
Aan de overkant van de weg zag ik een koppeltje patrijzen.
Ze zaten gelukkig onder de wind, waardoor de hond geen lucht van hen kreeg en ik alle gelegenheid had een plaatje te schieten.
Het was op dezelfde plek waar ik een paar jaar geleden meemaakte dat een volledig patrijzengezin door een voorbijrazende auto werd platgereden.
Ik kon nu nog lang genieten van het foeragerende stelletje.
Nu maar hopen dat ze niet van asfalt houden.

2 opmerkingen:

ton zei

Herman heb ik goed dit zijn toch Rode Patrijzen??
Komen in Nederland niet voor leuke waarneming.

Herman zei

Ja Ton, naar aanleiding van jouw reactie heb ik mijn tekst aangepast.
Overigens, ik was op een fair voor jagers en daar kon je ze met kisten tegelijk bestellen.