31 mei 2017

Baby

Op de laatste dag van mei is het voorjaar voorbij.
Zeker dit jaar is deze regel een waarheid.
De orchideeën en andere voorjaarsbloeiers zijn uitgebloeid, het graan rijpt, het zwemwater is 27°C.
In de avond maakte ik mijn laatste meiwandeling.
In de verte hing een baby te hangen.
Even vroeg ik mij af hoe jong je jezelf kunt verhangen.
Zag ik een record in de verte?
Het bleek een realistisch pop.
Ik ging er even bij zitten.
Zomaar wat denken . . .
Laat maar hangen dacht ik.
Zo heeft een volgende passant ook een nieuwe ervaring . . .

1 opmerking:

Niek zei

Zevenentwintig graden? Ik moet er niet aan denken. En dat is dan het zwemwater. Hoe warm is het daarbuiten dan wel niet??

Bijzondere ontmoeting had je daar. En zoals immer attent om ieder ander ook een ervaring te gunnen. Mooi.