29 mei 2019

Klaproos

Gisteren en vandaag even terug in de schoolbank gezeten.
Les gekregen in botanisch tekenen en schilderen.
Begonnen met grassen in potlood, salomonszegel in inkt en tenslotte gewerkt in aquarel.
Ik moest een klaproos meebrengen en vervolgens in kleur weergeven.
Uiteindelijk, tot mijn eigen verbazing, is dit het resultaat.
Ik vind de bloem niet veel meer dan een grote rode vlek en verwachtte niet dat bij nauwkeurig kijken er zoveel tinten in een bloempje zouden zitten.
Gelukt!
Het bloempje stond in dit veld waar ik mijn schoonste blom omarm.

2 opmerkingen:

Niek zei

Wat een geweldig leuke foto, samen in een veld met klaprozen. Zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien terwijl ik het een van vrolijkste bloemen vind.
Leuk ook dat je zo goed hebt gekeken naar de klaproos en nieuwe geheimen wist te ontrafelen. Dat er nog veel kunstwerkjes mogen volgen.

Anoniem zei

Wat prachtig! Je hebt haar ter plekke toch wel heel veel klapzoenen gegeven, neem ik aan.