6 januari 2009

Schwein


Na in de Elzas het nieuwe jaar te hebben ingeluid, werd op zondag 4 januari de thuisreis gemaakt. Op de A61, even ten zuiden van Keulen, temdden van al het vakantieverkeer, zag ik rechts van mij, in een weiland, een rotte wilde zwijnen naar de snelweg rennen. En jawel hoor, de voorste, een zeug van 100kg, kreeg ik recht op de bumper. Een enorme klap en de getrainde Picasso bleef rechtuit gaan en zo kreeg ik de kans om een eindje verderop in een vluchthaven te stoppen. Een behoorlijke ravage voorop de auto. De motorklep ging niet meer open en er lekte koelvloeistof. Geen bermbeveiliging, dus een gevaarlijke plek om te blijven. Doorgereden tot voorbij Keulen, maar toen begonnen alle alarmen zich te melden.
's Nachts om half een thuis met een leenauto en de Blue Belle wordt over een week nagezonden; dat gaat dus nog een lastig staartje krijgen.
Dat zoiets nou juist mij moet overkomen, ik wil het altijd zo voor de zwijnen opnemen (zie 15-AUG-2008).
Enfin, het had allemaal heel anders kunnen aflopen, zoals de Duitsers zeggen: "Schwein gahabt!"
Wordt vervolgd!

1 opmerking:

Sanne zei

Ik ben blij dat jullie het er heelhuids vanaf gekomen zijn! Hoe het afloopt met de Bell is nog spannend...........
Toi toi toi!

XX