26 maart 2012

Ziek als een hond

Vrijdag werd mijn hond ziek: zo ziek als een hond maar kan zijn.
Zaterdag was zij doodziek: sloom, lusteloos en onvast op de poten en zij kotste zich volledig leeg.
Zo kende ik mijn hond niet.
Inmiddels is zij weer de oude en is zich niet bewust dat ze mij zo aan het schrikken heeft gemaakt.
Je vraagt je toch af wat de oorzaak van zo'n heftige en korstondige ziekte kan zijn.
Ik houd het op een vergiftiging.
Op de wandelingen is het al flink warm en dus drinkt Tanna soms uit een waterplas die nog is overgebleven van de regen deze week.
Ik kan mij voorstellen dat door de weinige regen en het vele spuiten met antschimmelspul de concentratie van gifstoffen in de waterplas behoorlijk pittig kan zijn.
Zou Tanna daar nou van leren?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelukkig is Tana weer opgeknapt. Bij jullie is het duidelijk een ander klimaat. Hier hebben we vandaag de eerste zwaluw op het erf.

Jommie zei

Even schrikken maar goed afgelopen. Liefs.

Herman zei

Ja Dorothé, de olijfboom gaf aan waar het Middellandse Zee klimaat voorkwam. Door de veranderende klimaatsveranderingen kom je de olijf tegenwoordig tot in Nederland tegen. Maar ik weet zeker dat deze winter heel wat olijven, die in "foute" streken zijn beland, deze winter het loodje hebben gelegd.
Vorige week hier de eerste vluchten zwaluwen (dus meer dan tien) door de straten zien gieren.
Overigens, zorg dat die zwaluw op je erf blijft: brengt geluk!