18 maart 2013

Œuvre d'art

De lila badkamer in retro-look uit begin jaren zeventig kwam mij zo langzamerhand niet alleen de keel uit, maar was ook levensgevaarlijk. Vloer en wandtegels waren identieke lila geglazuurde tegels, spiegelglad als ze nat waren, ik zag mij al opgenomen worden met een gebroken heup.
Tijd voor een renovatie.
Medio december had ik het beeld voor ogen hoe de nieuwe badkamer er uit zou moeten zien.
Van de weg er naar toe had ik slechts een globaal beeld.
Het huishouden leek soms op een aflevering van "Help, mijn man is klusser".
Wat voor een ambachten heb ik er in de afgelopen drie maanden bij geleerd.
Sloper en puinruimer, egaliseerder en metselaar, elektricien en loodgieter, tegelzetter en loodgieter, meubelmaker en schoonmaker, kitter en schilder. Mijn respect voor bouwvakkers is er niet minder op geworden.
Het stucwerk heb ik dan ook maar door een vakman laten doen, eens moet je je beperkingen kennen.
Gisteren werd met de hulp van een buurman de douchewand naar boven getorst en vanmorgen waren de laatste voegen droog en stond ik eindelijk onder mijn douche Italienne oftewel mijn inloopdouche.
Het resultaat is identiek aan het beeld dat ik in december voor ogen had.
Wat een feest!

4 opmerkingen:

Jommie zei

Hoera! Geweldig, wat prachtig, geen superlatieven genoeg om het te beschrijven.Eer voor je werk. Gefeliciteerd hoor. Liefs, Jommie

Niek zei

Wat een waanzinnig plaatje. Ik zou wel eens bij je willen komen douchen. Prachtig geworden. Eer van je werk.

Dees zei

Super!!!!!

Martijn Bouman zei

Mooie badkamer geworden, Herman en Gaby!