26 mei 2013

Franse homofobie 2

Op 14 januari schreef ik al eens over de Franse homofobie.
Intussen is de wet, die homo's het recht geeft zich met elkaar te huwen, aangenomen.
In dit land van vrijheid, gelijkheid en broederschap is de gelijkheid relatief.
Daarvan getuigden vandaag in Parijs zo'n 150.000 demonstranten.
Weer demonstraties tegen deze wet.
Het is duidelijk dat rechts en ultra rechts de motoren achter deze actie's zijn.
In hun kielzog zie je ook steeds meer nazi-aanhangers meelopen.
Enge toestanden.
Ondertussen bezie ik de Fransen soms met andere ogen.
Waar zijn die homo's, waarover die brave, fatsoenlijke burgers zich zo druk maken?
Waarschijnlijk zijn de meesten braaf getrouwd en duiken ze in de schemeruurtjes af en toe in de struiken van het stadspark om aan hun gerief te komen.
Zo wordt het goed gevonden, als de kinderen in bed liggen, mag pappa even de natuur in.
Over die dubbele moraal heb ik niets vernomen.
Trieste toestanden.
Ik mag toch hopen dat de Fransen zich eens iets meer gaan richten op de zaken waar het in dit land echt over zou moeten gaan.  De Fransen van nu slikken meer antidepressiva dan welk ander volk ter wereld ook. Het percentage zelfmoorden onder jongeren is hoog. Het aandeel van de industrie in het bnp is de afgelopen tien jaar teruggelopen van 18 naar 12 procent. De publieke sector slokt 56 procent van het bnp op. De Franse industrie is noch concurrerend, nog modern. De werkloosheid is opgelopen tot boven de 12 procent. De werklozen krijgen tweemaal zoveel aan uitkeringsgelden uitbetaald als hun Duitse lotgenoten. Om door te gaan met deze vergelijking. in Duitsland zijn in de afgelopen 12 jaar de salarissen met 20 procent gestegen, in Frankrijk met het dubbele.
Echte toestanden.
Maar hier wordt weinig of niets aan gedaan, de echte hervormingen blijven uit.
Druk maken over het homohuwelijk, daar kan ik mij nou over druk maken!

3 opmerkingen:

Walter zei

Homofobie, de angst voor dat stuk in onszelf...en daar dan de ander op veroordelen. Hopla de parkeerplaats op of de bosjes in! Het is mij bespaard..ik mag zijn die ik ben.
Helaas wel na een zware weg....
Laat dat helaas maar weg. Liefde is liefde

Walter zei

Haha mijn blog heet niet voor niks 'Spijkerbed'en dank voor dit soort berichten Herman.

Herman zei

Spijker op zijn kop.
Het echte motief van al die brave protesterenden zal wel wel angst zijn.