3 juni 2013

Elk meent zijn valk een uil te zijn

Gisteravond keek ik op televisie naar de film "Drôle de oiseaux" oftewel "The big year".
Deze film gaat over een aantal fanatieke vogelaars die hun best doen om in één jaar zoveel mogelijk ogels in The States te scoren; een lijst van circa 750 vogelsoorten.
Leuke film.
Vandaag begaf ik mij in de voetsporen van deze film.
Ik zou vandaag de kleine torenvalk Falco naumanni gaan "scoren".
Deze valk is nu slecht op twee plaatsen te zien en een van deze plaatsen is voor mij heel dichtbij.
Het valkje houdt zich op in het dorpje F., 28 kilometer van mijn  huis.
Vanmorgen met mevrouw L. op valkenjacht gegaan.
Ik ken nu elke woning van dit dorp, maar na anderhalf uur vogelspotten was ik niet verder gekomen dan wat tortelduiven, spreeuwen en een paar kauwtjes.
Teleurgesteld liep ik terug naar het kerkhof, waar mevrouw L. in de auto op mij wachtte.
Dan maar even naar zee.
We reden nog geen 200 meter of zij sprak: "Is dat soms de vogel die je zoekt?"
En werkelijk, boven ons vloog de kleine valk; alle eer voor mevr. L.
Nu nog zijn nestplaats vinden.
Overigens ... vandaag voor het eerst in zee gezwommen, heerlijk!

2 opmerkingen:

Joke van de Klift zei

Schitterende foto Herman, hij staat er al vliegend zo duidelijk op, dat is echt geluk hebben.
Was de zee niet erg koud?

Groetjes, Joke

Herman zei

Bedankt Joke, maar voor een echt bewijs wil ik een foto met liefst de rug erop. En de zee, gelukkig maar dat het strand heel heet was...