26 november 2013

Handel

Eens ging J.P.B. (wie kent hem nog?) in de Tweede Kamer op zijn bek omdat hij zich afvroeg wat er van die flukse VOC-mentaliteit was overgebleven; een behoorlijke faux pas!
Toch moest ik de laatste dagen hieraan denken.
Ik was wat zaken aan het bestellen via internet. Meestal verloopt dat vlot en gladjes. Maar bij de meeste bedrijven kun je niet, of zeer beperkt vanuit het buitenland iets bestellen.
Op het bestelformulier moet altijd het postcodenummer worden ingevoerd en dan val je door de mand, want dat wordt niet herkend. Meestal is België het enige buitenland waaraan geleverd wordt.
Ik neem dan telefonisch contact op met de betreffende leverancier en dan laat het zich altijd regelen.
Op mijn vraag waarom het via hun internetsite niet kan worden besteld blijft men altijd het antwoord schuldig, maar zegt toe dat de site weldra zal worden aangepast.
Wel, dat laatste heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.
Ik zou tegen deze middenstanders (ze klagen meer dan boeren) willen zeggen: als je klaagt over crisis-ellende, wees dan alsjeblief innovatief!

Geen opmerkingen: