6 oktober 2014

ADSL

Op mijn ochtendwandeling loop ik tegen een aantal palen met leiding aan, die er voorheen nog niet waren.
Technici zijn doende deze leiding te testen . . . en jawel mijn wens blijkt eindelijk in vervulling te gaan: er komt ADSL naar Montouliers!
Er flitst een regel uit het Franse volkslied, de Marseillaise, door mijn hoofd: "le jour de gloire est arrivé". Alhoewel, daar kan ik beter "le jour de gloire est presque arrivé" van maken, want de ervaring heeft mij inmiddels geleerd dat sommige zaken hier heel wat langer kunnen duren dan ik van huis uit gewend ben. Een hoorbaar voorbeeld is de kerkklok van het dorp die sedert januari niet meer luidt.
Eerst was het verhaal dat het kwam omdat hij was stilgezet omdat elektriciteitskabel van de klokluidinstallatie zou interfereren met die van de wifi-kabel. Later bleek het de hele schakelkast voor het luiden van de klok, inclusief uurwerk verrot was. Deze diagnose kostte drie maanden, dan moet er worden gespeurd naar een reparateur die de klus gaat klaren . . . tien maande later worden de uren weer geslagen. Dus wanneer mijn pc is aangesloten op deze leiding: geen idee! Maar de gedachte dat ik straks eindelijk zal kunnen genieten van een stabiele en snelle internetverbinding maakt mij nu al blij!

2 opmerkingen:

Niek zei

Altijd fijn om voorpret te kunnen hebben. Of het nu doorgaat of niet, dat pakt niemand je meer af.

Unknown zei

Vroeger was er gewoon een mannetje die elk (half) uur in de touwen ging hangen...maar toen was er nog geen internet. Hopelijk komt de ADSL snel!