20 november 2015

Parijs

De aanslagen in Parijs werden nu bijna een week geleden gepleegd.
Toen bekend werd wie er achter deze daden stak, rolden politici over elkaar om zo snel mogelijk opnieuw een War on Terror te starten. 
Ik nam mij voor een week lang mij geen mening over deze tragedie te vormen.
Ik ben deze week geschrokken hoeveel agressie deze terreurdaden los hebben gemaakt. 
De roep om wraak reikte zelfs naar de vluchtelingen die op de vlucht zijn voor hetzelfde geweld, wellicht veroorzaakt door dezelfde personen.
Er wordt gezegd dat we in oorlog zijn.
In deze week zijn de slachtoffers gewroken en zijn bombardementen in Syrië en Irak verhevigd. 
Het aantal burgerslachtoffers zal schrikbarend hoog worden.
Ik las ook over de aanslag in Beiroet waar de laatste aanslag 17 maanden geleden plaatsvond en over de reacties hierop.
Ik had gehoopt dat onze regeringleiders over de hele wereld ook een week hadden gezwegen en gehoopt  dat de maatregelen die ze daarna zouden afkondigen zouden bijdragen aan een wereld met 
aandacht voor wat er zich tussen de wal en het schip bevindt.
Misschien is een week nog veel te kort.

Geen opmerkingen: