6 oktober 2016

Dag Staatsbosbeheer

Het is vandaag 5 jaar geleden dat ik afscheid nam van mijn werkgever Staatsbosbeheer en dus ook van dierbare collegae.
Het is een soort lustrum, zo lang geleden en zo vers in mijn herinnering.
Ik bekijk de foto van die dag nog eens een keer.
Weet ik alle namen nog en de reden waarom zij er waren.
Hoe zou het ze zijn vergaan?
Zouden zij zich de dag nog herinneren?
Waarschijnlijk niet.
Ik lees af en toe het personeelsblad van Staatbosbeheer en verbaas mij over de vele veranderingen die er in de afgelopen vijf jaren bij dit bedrijf hebben plaatsgevonden.
Zovele nieuwe mensen zijn aangenomen en ook zovele zijn vertrokken.
De gebruikelijke reorganisaties werden uitgevoerd, aandacht verlegd, doelen bijgesteld en prioriteiten herzien.
Aan de andere kant . . .  was dit niet altijd al het geval? Een vraag die tegelijk het antwoord is.
Elke druppel is verschillend, maar vormen samen een stromende rivier die niet lijkt te veranderen!

Geen opmerkingen: