6 november 2018

Stroelen

De regen kwam plotseling, in dikke stralen stroelde hij over de ramen.
Vandaag heb ik "Boy" van Bernlef uitgelezen.
Soms is het spijtig een boek terug in de boekenkast te plaatsen; net of je voor lange tijd afscheid van een goede vriend neemt.
In dit boek, op pagina 227 las ik bovenstaande zin en de betekenis van, het mij onbekende woord stroelen, werd in  de zin verklaard.
De laatste tijd heb ik heel wat regen over mijn ruiten zien stroelen.
Vele dorpen in de buurt hebben geleden door overstromingen en doden zijn te betreuren.
Maar een mooi woord.
Zo mooi dat ik de moeite heb genomen om het aan te melden in het radioprogramma "De Taalstaat" als een vergeetwoord dat gered moet worden.

4 opmerkingen:

Walter zei

...maar leuk dat je er weer bent!

Herman zei

Dipje . . .

Unknown zei

Well hey, good to see you're still living!! Fay and Ian

Jommie zei

Goed idee, aanmelding bij de Taalstraat, ben benieuwd. Laat het even weten!