8 januari 2019

Gele hesjes

Ik zocht op een autosloperij naar een onderdeeltje voor mijn auto.
Al zoekend kwam ik dit opgebrande veegwagentje tegen.
Aan een employé vroeg ik hoe dat vehikel in de fik was geraakt.
Kijk maar naar de kleur die er nog over is gebleven en je weet genoeg!
In Béziers? vroeg ik.
Neen joh, hier vlabij, op de rotonde.
Even later reed ik, op weg naar huis, over het verbrande asfalt van de bewuste rotonde.
Het volk neemt beetje bij beetje de macht over in Frankrijk en tegelijkertijd brokkelt de rechtstaat in gelijke mate af. Wanneer je als Staat je kinderen zoveel leert over de glorie van de revolutie mag dit geen verbazing wekken.
Naast mij ligt een geel hesje klaar. Zodra er ergens actievoerders verschijnen leg ik het direct zichtbaar achter de voorruit.
Wanneer je dat niet doet riskeer je een discussie met de actievoerders en kun je niet op hun sympatie rekenen.
Ik kan het niet helpen, maar dit soort opstanden van het grauw boezemen mij angst in!

Geen opmerkingen: