20 maart 2019

Democratie

Ik mag vandaag niet stemmen.
Wanneer je bent geëmigreerd rest enkel het stemrecht nog voor de Europese en de Nederlandse parlementsverkiezingen. Je hebt immers nog steeds van doen met de Nederlandse wetten en de Nederlandse fiscus weet mij ook in Frankrijk nog te vinden.
Logisch dus op het eerste gezicht.
Echter de wetgeving is meer en meer afhankelijk geworden van de politieke verhoudingen in de Eerste Kamer. De zogenaamde Kamer van reflexie is inmiddels meer een Kamer van imitatie: de fractiediscipline van de Tweede Kamer is usance geworden in de Eerste Kamer.
Deze redenatie doet mij concluderen dat de Eerste Kamer een ondemocratisch instrument is dat van mij zo snel mogelijk mag worden opgeheven.
Het Forum voor Democratie zal in de Eerste Kamer trachten de klimaatwetten te torpederen.
Dat heeft invloed op mijn leven en zeer zeker op dat van mijn kinderen.
Daarnaast bevreemd het mij dat een groot gedeelte van het electoraat zich zand in de ogen laat strooien door de heren Baudet en Hiddema.
De hoeveelheid aantoonbare onwaarheden die deze heren rondgestrooid hebben worden als messiaanse waarheden geslikt,
Verbazend en verdrietig.

Geen opmerkingen: