4 september 2008

Service

Afgelopen zaterdag ging ik naar Nijmegen voor een bezoek aan de tentoonstelling Luxe en Decadentie aan de Romeinse Goudkust in het Valkhofmuseum. Het weer was mooi en lunchtijd, dus even een hapje eten. Daarvoor neergestreken op een aantrekkelijk terrasje. Vervolgens de spijskaart bekeken en een keus gemaakt. Dan begint het verrassingspakket van de horeca: we komen je bedienen of we laten je barsten! Het laatste was het geval. Dus opgestaan en naar de shoarmatent midden op het plein. Hier is het zelfbediening, dus heb je het tempo enigszins zelf in de hand. Het meest rare is eigenlijk dat ik dit onbeschofte gedrag van die horecaoplichters (koffie op dat terras €4,50) eerder regel dan uitzondering ben gaan vinden. Hoe vaak word je tijdens een diner niet vergeten of is het aan het eind van de avond onmogelijk om af te rekenen omdat geen ober (ik kom zo bij u!) zich meer vertoont.
Daarom even iets anders. Mijn espressomachine had kuren, aanzetten werd steeds lastiger. De machine afgeleverd bij de serviceafdeling van Krups in Veenendaal. Het zou zo’n veertien dagen gaan duren werd mij gezegd. Inmiddels is die termijn verstreken en ik begon mij weer zorgen te maken over de kwaliteit van de service. Gisteren lag er een briefje van TNT in de bus dat er een pak voor mij klaar was gezet in de garage. Wat schetst mijn verbazing: daar stond een kompleet nieuwe espressomachine met alle toeters en bellen plus een pond koffie.
Het is geweldig te merken dat hier en daar service nog groot wordt geschreven en zulke bedrijven kunnen in deze tijd van verloedering op dat gebied, niet genoeg geprezen worden!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet te geloven zeg, geeft de burger weer moed.

Sanne zei

Oh kijk!!!!! Kom snel is op de koffie!!!