19 oktober 2008

Beetje lente


Vanmorgen op de wandeling met Tanna zag ik nog behoorlijk wat vlinders vliegen. Behalve de gebruikelijke vlinders, zoal Citroentje en Klein geaderd witje, zag ik de Zuidelijke luzernevlinder en de Argugvlinder (foto's). Dan ga je direct denken: wat bloeit er nog? Dus toen even alle bloemen gekiekt die ik onderweg tegenkwam. Het waren slechts een tiental soorten, maar wel in behoorlijke aantallen. Onder andere Malve, Bezemkruiskruid en Kleverige alant. Het uitbundigst bloeit alweer de Rozemarijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat 'n plaatje. Hier her en der een eenzaam meizoentje in het gras, nat van de dauw ( de hele dag ), dat is het verschil met het zuiden.Liefs.

Sanne zei

Dat ziet er inderdaad uit als de lente!
Als ik hier naar buiten kijk zie ik telkens meeuwen voorbij waaien, want het waait hier behoorlijk!

XX