18 oktober 2008

Opnieuw thuis

Toen ik afgelopen zomer Montouliers verliet omdat de zomervakantie er weer op zat, ging ik ervan uit dat we hier pas in de kersttijd zouden terugkeren. Toch zijn we er weer. De lange reis van 1300km viel mee deze keer en vanmorgen werden we wakker in een doodstil dorp. Na de ochtendwandeling in de heerlijke zonneschijn en zonder die eeuwige Hollandse dauw, waar ik zo'n hekel aan heb, nam Tanna bezit van het dorpsplein alsof ze niet weg is geweest. De wijnvoorraad is inmiddels aangevuld en de oogst van dit jaar uitgebreid besproken. Met de buurt zijn de nieuwtjes uitgewisseld en de roddelarijen bereiken een kookpunt. Altijd maar nieuwe ontwikkelingen, waarvan er helaas een aantal niet ten goede zijn. Enfin, alles verandert,dus waarom zou Montouliers een uitzondering zijn. De dorpskapper van vierennegentig is naar het bejaardenhuis verhuisd omdat hem de avonden te stil werden. De oude school wordt ernstig gerenoveerd. Het ontbreken van de benodigde vergunningen weerhoudt de eigenaar niet om voortvarend aan de slag te gaan. Een recente weduwnaar had binnen een half jaar een vriendin. Dit alles is weer stof voor de nodige achterklap van de dorpelingen. De economische ellende is hier totaal afwezig.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is grappig, net stuurde ik een mail. Ik denk dat je net bezig was de foto erbij te plaatsen want die stond er eerder niet.Toeval.
Die Tanna heeft inderdaad bezit genomen van het dorp. ze laat zich niet aan de wimpern klimpern.
Liefs.

Sanne zei

Dag popjes!!!

Ziet er weer vertrouwd uit, tanna lekker chillen voor het huis!
Geniet van het weer, de wijn en de leuke en minder leuke roddels!

Kus!

Anoniem zei

Ik googlede op het net en zo kwam ik Montouliers tegen: het dopr waar ik een paar leuke vakanties heb doorgebracht. Wat een prachtige omgeving. Ik zie zo voor me waar jullie hond ligt!
Veel geluk!
Trudy