30 oktober 2008

Mol


Ik ben niet zo'n goede mollenvanger, uitzonderingen daargelaten.
Vorig jaar dreigde mijn huis te verzakken door de vele mollenactiviteit. Met slechts één val ving ik binnen een week 12 mollen.
Hoe ik ook voorstander ben van leven en laten leven dreigde dit jaar weer zo'n ramp. De stoeptegels omhoog, het terras in wanorde, slaplanten vlogen bijna door de lucht: dit vroeg om ingrijpen.
Met mijn ervaring en de val van vorig jaar ben ik de strijd aangegaan. Dagen, weken, maanden van plaatsen enopnieuw plaatsen van de val, maar geen mol gevangen, tot hedenmorgen en wat voor een mol!
Het beest is zo dik dat hij wel bijna vierkant lijkt. Ik hoop nu maar dat alles door deze dikzak is veroorzaakt!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een dikkerd, hier zou ook nog werk voor je zijn, je hebt het idee dat je door de grond zakt. Jammer genoeg zijn ze ook onder de cyclaampjes doorgegaan.
Was het de franse mollenklem?

Herman zei

Nee Jommie, Hollands fabrikaat!