5 december 2009

Sinterklaas

De winkelier keek omhoog naar de regen
En zag de sombere luchten.
Die deden hem verzuchten:
Sinterklaas valt dit jaar zeker tegen!

Maar hier in huis zal hij vanavond komen,
Gebukt onder een materiële last.
Want van de crisis heeft hij niets vernomen,
Zijn Peseta's bleken waardevast!
En het zijn die cynische gedichten
Waardoor elk pakje wordt begeleid,
Die ons wel wijzer maken, maar vooral blij
Omdat we aan het eind van de avond kunnen roepen: "Goddank het is voorbij!"

2 opmerkingen:

Sanne zei

Lieve Sint,

Op dit vroege uur wou ik eigenlijk iets rijmen, maar mijn fantasie laat mij momenteel een beetje in de steek.
Nogmaals harstikke bedankt voor de mooie kado's, ik heb er gisteravond weer ouderwets van genoten! Hopelijk jullie ook (en van Tanna weet ik het zeker hahaha!)
Dikke kus D&S

Herman zei

Sint deed het graag met veel plezier,
Ook voor jou en David.
Inmiddels ben ik alweer ver van hier,
Want nu zit ik in Madrid.
Ik zit hier gezellig op een terras
Met Piet als drinkgenoot,
Hij is immers altijd bij mij,
En voel ik mij een bisschoppelijke poot!