21 mei 2011

IJsco

Het was warm en dat deed mij verlangen naar een ijsco.
Nou ben ik behoorlijk kritisch was ijs betreft, dus maakte ik een behoorlijke omweg om bij mijn favoriete ijscoboer een bestellinkje te plaatsen.
Ik was er niet alleen, een aantal mensen uit de buurt waren in de ijssalon met elkaar in gesprek. Mijn ijscoman bedrijft zijn nering in een volksbuurt, dus het was voor de hand liggend dat het volksmensen betrof.
Ik mag mij graag verbazen in het scherpe analytische vermogen van deze mensensoort, snel en raak wordt een complex probleem teruggebracht tot essentiële eenvoud.
Met mijn ijsco in de hand verliet ik de salon toen ik nog juist van het volgende kon meegenieten:
"En die Grieken hebben jarenlang de zooi besodemietert dus oprotten met die lui!".
"Zo is het maar net,"antwoordde mijn ijcoman,  "en het is alleen weer Wilders die dat in de gaten heeft en er ook wat aan wil doen, de rest zijn maar schijtzakken!".
Instemmend klonk de conclusie: "Zo is 't maar net!".
Even prikkelde het mij te melden dat Wilders alleen maar perfect in de gaten heeft wat het volk wil horen en niet wat het volk moet weten, maar iets zei mij dat het verstandiger was mij nu niet te mengen in de vox populi en dat ik mij beter op mijn ijsje kon concentreren, want voorlopig kom ik hier niet terug.

2 opmerkingen:

Niek zei

Dat zoiets vrolijks en feestelijks als een excelent ijsje halen op zoiets wrangs kan uitlopen. Als ik dit soort sentimenten hoor, voel ik me zo machteloos omdat ik weet niet vaardig genoeg te zijn om ze de wereld van een andere kant te kunnen laten zien.
Hopelijk dat je ijsje nog wel gesmaakt heeft.

Herman zei

Mango+Pistache+Meloen!