20 januari 2012

Mijn huis wordt verwarmd door middel van een oliekachel. In de afgelopen jaren heeft dat ding al heel wat kuren gehad: overmatige roetvorming, overstroming van stookolie, spontaan stoppen met verwarmen. Dit, samen met de stijgende olieprijs en het milieuaspect, gaf aanleiding om deze kachel de deur uit te doen en een pelletkachel aan te schaffen.
Twee maanden geleden is de kachel besteld en omdat dit ding een elektrische aansluiting nodig heeft, is de elektricien op bezoek geweest om op de juiste plaats een geaard stopcontact te plaatsen.
Vanmorgen, voor het ontbijt, werd de bestelde twee ton houtpellets afgeleverd.
Twee ton, in zakken van 15 kg heb ik in de garage geplaatst. Mijn arme armen zijn hierdoor 10 centimeter langer geworden.
Daags tevoren heb ik weer stookolie laten leveren omdat de plaatsing van de pelletkachel een maand is vertraagd. Als reden kreeg ik te horen dat dit kwam omdat de pijpen nog niet waren geleverd.
De werkelijke reden: "Vous savez.... c'est le Midi ici!".

Geen opmerkingen: