21 juli 2008

Testudo hermannii

Door de straten van Montouliers zag ik een schildpad lopen. Ik was meteen verrukt want ik verwachtte een Testudo hermannii, oftewel een Tortue d'hermann te zien en dat paste mij wel.
Uit angst dat Hermanns schildpad door een auto geplet zou worden heb ik hem verplaatst naar de garrigue buiten het dorp. Nadat ik wat plaatjes van hem had geschoten wenste ik hem een vrolijk leven toe. (Lijkt mij niet makkelijk om als schildpad een partner te vinden)
Een paar uren later was er enige opwinding in het dorp: de schildpad van Maria was verdwenen! Hij ging wel vaker aan de kuier, maar werd altijd snel terugbezorgd; immers het hele dorp wist bij wie deze schildpad hoorde. Mijn verhaal was inmiddels ook bekend en zo moest ik samen met Maria op schildpadjacht. Wel, ze blijken sneller te zijn dan je zou verwachten. Pas laat in de middag werd deze Griekse schildpad (blamage) teruggevonden.
Enfin, eind goed, al goed!
In het vervolg beter determineren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het blijft een leuk verhaal.Leuk filmpje.

Sanne zei

Hahaha blijft een mooi verhaal! Jammer dat de schildpad toch een andere naam had....