21 april 2011

Wederom zevenster

Gebogen loop ik over het veld voor mijn huis.
Voor het eerst was ik hier in 1972 en het was toen begroeid met grovedennen en bochtige smele.
Nu, bijna veertig jaar later staan er nog maar de helft van de dennen en is de begroeiing van de smele overgenomen door bosbes en adelaarsvaren.
Ook toen groeide hier zevenster, die zich door veel maaien enorm heeft kunnen uitbreiden.
Gebogen zoek ik naar het eerste bloempje van de zevenster. De warme dagen hebben de natuur een enorme duw gegeven, dus is het niet onwaarschijnlijk dat er al bloei is.
Jammer, maar het is mij niet gegund. Wel zie ik duizenden en duizenden plantjes opkomen en het belooft dus een prachtig spektakel van witte sterretjes te worden, maar omdat ik de komende weken in Zuid-Frankrijk zit, zal ik het niet meemaken; feitelijk nooit meer!
Nu vraag ik mij alleen af, wie zal er de komende dagen naar gaan kijken?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik zal morgen even voor je zoeken!

Jommie zei

Die staan er vast nog als jullie terugkomen, liefs.