2 juli 2011

Bekeuring

Het was vandaag niet de eerste keer dat ik op weg naar mijn vakantiebestemming werd geflitst. Ik herinner mij dat ik een jaar of vijf geleden nog geen tien kilometer van huis, op een doodstille Deelenseweg onder Hoenderloo verbaasd in een snelheidscamera keek. Wat had ik er toen de pest over in.
Vandaag overkwam het mij weer. De hele reis heb ik rond de 115km/h gesukkeld.
Ik ben alleen. Ik heb geen haast. Niemand wacht op mij. Ik geniet.
Ik ben zo ontspannen dat ik niet in de gaten heb dat de maximum snelheid in de afdaling teruggebracht is tot 100km/h en zie boven de snelweg een flitslicht. Wat heb ik er nu ook weer de pest over in. Het kost mij heel wat meditatie-oefening om het vakantiegevoel te herwinnen. Ook denk ik; kost wat, maar in Duitsland houd je er altijd nog een fotootje aan over.
Op 19 augustus (ook Duitse ambtelijke molens malen traag) valt de boete in de bus.
De prijs valt mee, de foto tegen!

Geen opmerkingen: