10 juni 2012

Flora

Voor J.R. en al zijn moniboys,
om te laten weten dat ik jullie mis.
Ik hield dit jaar vakantie met een Flora
Een prachtboek en een groot succes bij mij
Ik taalde niet naar oudromeinse fora
Ik zocht de nieuwste lichting akelei

Ik deed niet mee aan zonnebraderij
Ik maalde niet om Fraulein of signora
Ik trok langs bos en berm, door hei en wei
Ik was een man van flora et labora

Wilde bertram, judaspenning, esparcatte, bottelroos
Kale jonker, dolle kervel, schapenzuring, eendenkroos,
Guichelhei in rood en blauw, sleutel-, dotter-, boterbloemen
Vrouwenmantel, vetblad, veenbes, veel te veel om op te noemen

Ik ben niet bruin geworden, maar wat was het interessant
Met de Flora in de hand kruipt men door het ganse land
Ivo de Wijs

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Herman, we missen je ook. Dit jaar echter voor 't eerst de planning van I&M cursus 2 daagsen niet rond gekregen en wordt dus september, daarmee gemis ietsje pietsje minder want daar was je immers ook altijd van de party - samen rijden etc. groet, JaRou