26 november 2012

De dame

Toen ik vandaag aan het eindpunt van mijn wandeling kwam, was de schemer al ingevallen.
Op weg naar huis reed ik over een bospad.
Hier en daar waren nog waterplassen te zien, ontstaan door de regenbui van een week geleden.
In het licht van de koplampen zag ik een houtsnip in zo'n plas.
Ik haastte mij om mijn fototoestel te pakken.
Haast was helemaal niet nodig, want de dame met het lange gezicht bleef rustig poseren en maakte geen enkele aanstalte om te vluchten.
Toen ik zachtjes doorreed wandelde ze rustig van de weg af de hoge kruidlaag in.
Leuke ontmoeting, maar de dame kan natuurlijk ook een heer zijn geweest.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie foto.

MarijkeO zei

Mooi dat ze/hij al zover is gekomen zonder neergeknald te zijn.....

Herman zei

Gezien (beter gehoord) het aantal schoten per dag, is dat zeker een wonder!