25 november 2012

Simeon ten Holt

Vandaag overleed componist Simeon ten Holt
Als afscheidscadeau bij ons vertrek naar Frankrijk kregen wij de cd-box van de Canto Ostinato, gecomponeerd door Ten Holt in 1976 (Bedankt Frans!).
Wij genieten vaak van deze bijzondere muziek, die ons altijd herinnert aan onze lange ritten naar Frankrijk in de afgelopen achttien jaar.
We schrokken dus een beetje van zijn overlijdensbericht, alsof een goede bekende is verdwenen.
Toch maar weer even luisteren naar zijn "Koppige lied"............

3 opmerkingen:

Niek zei

Wat heb je me nu aangedaan! Het nieuws ontgaat me al tijden dus het overlijden van Simeon ten Holt was me ook ontgaan. Eerlijk gezegd nog nooit van deze excellente componist gehoord. Wat argeloos je YouTube-filmpje gestart en nu ben ik al dagen in de ban van Canto Ostinato.
Er blijken ligconcerten te zijn, concerten met zes vleugels, drie concerten op een dag met verschillende instrumenten, het is een waar feest.
Ik ben heel blij met deze muziek kennis te hebben gemaakt. Dank je wel, Herman.

Herman zei

Wat leuk Niek.
Wellicht ben je ooit in de gelegenheid een van de films van de Qatsi triologie te zien (of alle drie). Youtube vind je ze onder Koyaanisqatsi, Powaqqatsi en Naqoyqatsi. Phillip Galss zorgde voor de fimmuziet...een genot. (B.v. http://www.youtube.com/watch?v=CGG6aM0cMew)

Niek zei

O jaaaaaaa, Phillip Glass kan er ook wat van. Ken deze films niet maar de muziek waar ik nu naar zit te luisteren komt me wel heel bekend voor. Wat is muziek toch een genot.