4 oktober 2013

Andorra revisited

Deze week is zoonlief op bezoek.
Het prachtige zomerweer zou op donderdag en vrijdag door regen worden verstoord, maar Andorra zou zonnig blijven, dus naar Andorra.
Ik sprak met de hotelier van het hotel in Sispony, waar wij graag overnachten ivm. de geweldige keuken, dat ik dat eeuwige gesloop van hotels, die vervolgens door nog grotere worden vervangen, zo langzamerhand meer dan zat ben. Andorra lijkt wel één grote bouwput.
Hij vertelde mij dat Andorra klaar is. Er worden geen nieuwe bouwprojecten meer gestart.
En bij nader inzien begon het mij op te vallen. Praktisch geen bouwkranen meer, alle alfaltwegen zijn glad en strak, alles is aangeveegd en opgepoetst. Hè, hè.
Tanna, mijn hond was mee en genoot van de wandelingen door de hellingbossen, zo het hotel uit, direct in het groen. Het was rustig en stil in het hotel, een plek om geheim te houden.
Andorra is voor velen enkel een goedkope plek voor tabak en alcohol.
In de winter een overvol skigebied.
Wat veel minder bekend is dat je er prachtige bergtochten kunt lopen door een fantastisch aanbod van hutten en refuges die van prima kwaliteit zijn.
Omdat praktisch iedereen in de shoppingcentra blijft (waar het toch een beetje zichtbaar wordt dat er door de crisis minder wordt verkocht) ben ik praktisch altijd de enige gast in zo'n hut.
Dus blijf genieten van de belastingvoordelen en na het winkelen weer gauw naar huis, zo blijft Andorra toch ook nog paradijselijk.

Geen opmerkingen: