31 oktober 2013

Flip-over

Samen met familie heerlijk gegeten, mooie plek aan het water. De zon schijnt, zwanen op het water, de wilgentakken hangen roerloos boven hun spiegelbeeld.
We stappen in de auto, voldaan verlaten we de parkeerplaats. 
Ik moet even wachten om verkeer voor te laten.
Ik kijk naar de overkant en de schrik slaat mij om het hart: een flip-over!
Hoeveel trainingen, instructies, cursussen, implementatieconferences, developmentcourses, productontwikkeling-sessies heb ik wel niet meegemaakt waarin de flip-over een centrale rol speelde?
In hoeveel zaaltjes, conferentie-oorden, hotels heb ik niet verkeerd waarin aan mijn oor, met behulp van flip-overs, later beamers, en overenthousiaste trainer, iets werd genaaid?
"Nu verdelen we ons in groepjes van drie. Elk groepje neemt een sheet mee en bereidt een presentatie voor. Gebruik de rode plakkertjes voor jullie zwakke kanten en de groene voor jullie krachtige punten. Op de post-itjes kunnen jullie vragen en ideeën kwijt. Neem dus vooral veel groene plakkertjes mee! Veel succes en over een klein halfuurtje zien we elkaar terug in deze zaal!"
Er zijn nog altijd momenten dat ik met enige weemoed terugdenk aan mijn werkzame leven, ik had een geweldig beroep. 
Ik betrap mij erop dat ik het gemakkelijk kan romantiseren. 
Nu ik echter dat gekeutel en geneuzel aan de overkant van de straat bezie, ben ik God op m'n blote knieën dankbaar dat ik hiervan ben verlost!

2 opmerkingen:

Niek zei

Hihihi, ik zit nog vol in het werkzame leven en herken dit uit duizenden. Bij ons werden laatst de trainingswensen geïnventariseerd waarbij er iemand riep "geen geeltjes!". Ik vrees dat het de volgende keer wordt "geen flip-over". Hahahaha.

simon korving zei

Oeiiiii zo herkenbaar. Laatst in de bar van een hotel kwam zo'n stel uit een vergaderzaal ook gezellig een borrel drinken. Ben na 5 minuten vertrokken. Werd gek van de targets, het slaan van piketpaaltjes .....