2 augustus 2018

We leven nog


Vanmorgen vertrokken.
Op weg naar Nederland om vakantie te vieren.
Geen zorgen en geen moeten en vooral eens het hoofd proberen leeg te maken.
Echter tussen vertrek en aankomst moet een lange weg worden afgelegd.
Je verwacht altijd dat alles goed gaat.
De wereld staat op z'n kop als het mis gaat.
Het ging mis en de wereld stond op z'n kop.
Precies tussen hier en daar, ter hoogte van Langres. zijn we van de snelweg geraakt.
En toen was het even heel stil. . . . .
Geen geraas van verkeer, alleen luisteren naar elkaars ademhaling. . . . .
Vragen of het goed gaat.
Om ons in de auto een ravage van kapotte en wanordelijke bagage.
Om de auto brokstukken van spatborden, flarden van autobanden, een smeulende uitlaat.
Even waren wij helemaal alleen op de wereld en helemaal van elkaar.
Toen kwamen er mensen:
De vrachtwagen chauffeurs uit de wagen die we nog maar kort daarvoor waren gepasseerd.
Verpleegsters uit een toevallig passerende privé-ambulance, politie, hulpverleners van de brandweer.
Iedereen even aardig en behulpzaam, maar wij raakten elkaar kwijt.
Mevr. L. verdween in de ambulance richting ziekenhuis en ik kon mee met de takelwagen die de auto was komen halen.
Om tien uur in de avond kon ik met mijn lief het ziekenhuis verlaten.
Een aardige zuster had voor ons een hotelkamer geregeld in het centrum van Langres.
Tussen vrolijke vakantiegangers door slopen wij naar onze schuilplaats.
Praktisch geen bagage bij ons, enkel de kleren die wij droegen.
Hoe gelukkig ben je als je nog leeft?
Gelukkig?
Eerder verdoofd zou ik zeggen. 

2 opmerkingen:

Niek zei

En is het uiteindelijk allemaal goed afgelopen? Nog in Nederland aangekomen? En van vakantie kunnen genieten? Ik hoop dat het gebeuren zelf snel weer is weggeëbt en jullie nog wel een echte vakantie hebben kunnen houden.

Wat jullie is overkomen is een van mijn grootste nachtmerries en precies waar ik altijd bang voor ben elke keer als ik in een auto stap. Over goeie aflopen lees ik dan ook graag.

Helma zei

Jongens,wat een verhaal! Goed te kiezen dat jullie er(redelijk) goed vandaag gekomen zijn. Beterschap voor madame en sterkte voor jullie allebei met het bekomen van de schrik. Liefs van ons beiden, Helma