12 augustus 2008

Hoenderleed en -vreugde

Vanmiddag hoorde ik buitenshuis een hoop gekakel van de haan. Ik was gisteravond vergeten de ren af te sluiten en dus waren de kippen buiten.
Ik holde snel naar buiten en zag dat een sperwer op mijn lievelingskip was gedoken.
Het bleek een sperwerwijf en zij werd danig gestoord door de haan, die met een hoop gekakel in de aanval was gegaan om zijn hennetje te redden.
Toen ik dichtbij was gekomen vloog het sperwerwijf weg. Een paar uren lang heeft de toom zich in het kreupelhout verborgen gehouden en pas in het avondlicht zijn ze terug het nachthok ingegaan.
Voorlopig zal ik wel geen eieren kunnen rapen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat fijn dat je er was om de kip te redden. Ja, die sperwer vloog al een poos in de buurt, je hebt hem/haar zelf ook al gezien laatst.
Leve de haan en jij!
liefs, Jommie