14 oktober 2010

Happy Meal



Sally Davies, een in New York gevestigde fotograaf - volgde met zijn fcamera zes maanden lang het verwachte verval van een Happy Meal van Mc Donalds. Tot zijn eigen verrassing bleek er weinig verschil tussen de foto's en na zes maanden beeindigde hij zijn project. De aanleiding tot deze fotoserie was het verhaal over een 12 jaar oude hamburger van Mc Donalds die nog steeds herkanbaar was gebleven en misschien wel eetbaar (als je hiervan liefhebber bent). Dit voedzame moet dus strak staan van de conserveermiddelen en ik blijf mij vverwonderenn over de populariteit van deze voedselketen. Het meest heb ik mij verbaasd over de snelheid waarmee Mc Donalds Frankrijk heeft veroverd en de harten van de Fransen!

2 opmerkingen:

10 zei

Er komt mij een zinnetje naar boven drijven; Zoek de 30 verschillen. Ik begrijp dat het daar de onderzoekende fotograaf niet om ging en je post al helemaal niet. Maar op iedere foto lijkt er van alles verschoven, verdwenen en toegevoegd. Geen conserveermiddelen, die doen het prima. Ben ik niet wakker?

Herman zei

Even op de link klikken!