22 augustus 2011

Boem!

Wie kent niet de verkeersregel: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor.
Vanmorgen om negen uur overkwam het mij weer!
Ik steek een voorrangsweg over en de mij tegemoet komende auto slaat linksaf en duikt dus met grof geweld in mijn linker portier. Nog voordat die auto zich in  mijn auto boort kijk ik in het verschrikte gezicht van de dame achter het stuur. "Ja hoor, het zal weer eens niet een vrouw zijn!", roep ik en tijdens de klap die volgt veroordeel ik mijzelf als foute seksist.
Evengoed is het nu de derde total loss die mij overkomt omdat het bewuste verkeersregeltje zo slecht wordt nageleefd. Onder wat voor onheilsgesternte ben ik geboren?

4 opmerkingen:

Niek zei

Auto kaduk is wellicht een beetje auw maar hoe is het verder met jou en de andere bestuurder?

Herman zei

Tja Niek, mevrouw was eerst dapper, maar later kwam de schrik (maar gelukkig ook haar man), tja en ik heb zo langzamerhand routine. Boem en dan eerst even voorstellen aan de tegenpartij, geruststellen enzo. Dan wat fotootjes maken en het schadeformulier invullen en vervolgens schadebedrijf bellen en afscheidnemen. Over tot de orde van de dag. Oh ja, even de weg schoonvegen.
Evengoed bedankt voor het medeleven, want om drie uur zat ik bij de huisarts ivm. nekproblemen.

Jan zei

Herman het doet wel een beetje pijn om "mijn" geliefde auto er zo bij te zien staan. Ook al overkomt het jou nog wel eens maar wennen doet het nooit

Herman zei

Houd moed Jan. Net geen total loss, dus binnenkort is 'ie mooier dan ooit te voren!