23 oktober 2011

Platte slang

Als bewijs van wat ik onlangs schreef over het risico dat slangen hier in Frankrijk lopen (zonder pootjes?) kwam ik vandaag weer eens een geplet exemplaar tegen. Een fotootje gemaakt en opgemeten.
Nog geen 100 meter verder vond ik een verse slangenhuid en onwillekeurig denk je dan: "zou dit het jasje zijn van die platte slang?"
Echter met 110 centimeter was de huid dertig centimeter langer dan de vervelde huid.
Dus gelukkig heb ik de wetenschap dat er daar ergens nog een joekel van een slang huist!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is een beste!

Liefs S.

Henry Diong zei

Hoi Herman,

Leuk om je dagelijks ervaringen in Frankrijk te lezen.
Je bevalt het zeker goed daar. Wanneer ben je weer in Nederland? Ik ga deze winter ook voor 2 maanden naar de warmte. Keep in touch.

Groetjes
Henry