16 februari 2012

De witte neger uit Venlo

Ik wind mij niet meer zo op over de Nederlandse politiek.
Het is een beetje een ver van mijn bed show aan het worden.
Via de televisie ontvang ik geen Nederlandse uitzendingen en ik moet mijn informatie van het internet halen of middels gedownloade kranten of via uitzending gemist. Allemaal nogal selectieve bronnen. Ik weet daardoor ook minder wat er zoal leeft onder de Nederlanders.
Op het Franse journaal heb ik in de afgelopen vier maanden slechts tweemaal een bericht over Nederland gezien.
Beide keren betrof het onze witte neger uit Venlo.
Zijn uitspraken zijn nog altijd hapklaar voer voor de journalistiek, die deze uitspraken tot nieuws verheft en dat vervolgens uitkauwt tot op de laatste vezel.
Nu toetert Wilders dat met hem niet valt te praten over bezuinigingen als er niet eerst fors miljarden worden bezuinigd op ontwikkelingshulp.
Ik geloof dat het officieel niet meer zo heet, maar dat over ontwikkelingssamenwerking wordt gesproken en dan gaat het om 0,7% van het BNP. Dat is conform de door de VN voorgestelde norm. Een fatsoenlijk deel van onze welvaart besteedt Nederland aan ontwikkelingssamenwerking en houdt zich tot nu toe aan deze norm. Echter de VVD zou een verlaging naar 0,44% van het BNP willen en het CDA staat een handhaving van 0,7% voor. Met uitzondering van de partij van Wilders, die een volledige afschaffing van de ontwikkelingshulp beoogt, willen de meeste partijen een verhoging naar 0,8% van het BNP, wat neerkomt op € 650 per hoofd van de bevolking.
"Ze zoeken het maar uit", zeg ik tegen mijzelf als ik deze berichten uit de Nederlandse politiek verneem, maar ik weet zeker dat de witte neger uit Venlo opnieuw aan het langste eind zal trekken!

Geen opmerkingen: