29 februari 2012

Pallethek

Een pallet is er natuurlijk voor gemaakt om er dingen op te stapelen zodat dat alles met een vorkheftruck gemakkelijk verplaatst kan worden.
Als een pallet is afgedankt levert hij ideaal aanmaakhout.
Op de Franse TV zijn regelmatig reportages te zien van stakende arbeiders voor de poort van een of andere fabriek die gesloten dreigt te worden. Centraal in beeld is altijd de stapel brandende pallets waarom heen de kleumerige stakers zich staan op te warmen.
Een afgedankte pallet wordt ook vaak als tijdelijk hek gebruikt. Geplaatst voor het deurgat van een huis in aanbouw, zodat in het weekend geen honden de vloer bevuilen of hun poten in het natte beton afdrukken.
Zelden zag ik zo'n mooi en orgineel pallethek als rond de tuin van Vincent.
Vincent is de zoon van mijn overleden buurman en nu dus mijn nieuwe buurman. In de heuvels is hij bezig een eigen paradijs aan te leggen. Weliswaar vrij toegankelijk voor iedereen, maar wel afgebakend. Daarvoor gebruikt hij afgedankte ijzeren paaltjes uit de wijngaarden en pelletplankjes. Vele tientallen meters heeft hij inmiddels aangelegd en onwillekeurig moet ik altijd aan de Chinese muur denken als ik zijn pallethekken zie.

1 opmerking:

Jommie zei

Superserie, zie je al speuren.Liefs.