16 augustus 2012

Koters

Nieuwe ouders.
Trotse ouders.
Moderne ouders en digitaal ontwikkeld.
Met Twitter en Facebook communiceren ze met de buitenwereld over hun binnenwereld.
"Vind ik leuk".
Nieuwe ouders hebben nieuwe kinderen die ze graag aan de buitenwereld tonen.
Fotootje van kindje hier en fotootje van kindje daar.
Eenmaal op het digitale web blijft die foto daar tot het einde der tijden rondzwerven.
Van mij bestaat een foto in mijn blootje op een schapenvachtje.
Gemaakt door een vakfotograaf in zijn atelier.
Mijn ouders lieten hier zo'n twintig afdrukken van maken en verdeelden die onder familie en goede kennissen. Zodoende circuleert deze foto niet in een of ander pedofielen-netwerk.
De familiekiekjes werden, voorzien van onderschriften, in een album geplakt en spaarzaam getoond.
De nieuwe ouders zouden zich bewust moeten worden dat hun kind weliswaar hun kind is, maar dat het ook een wereldburger is die je verstandig dient groot te brengen tot zelfstandigheid.
Dat houdt dus ook in dat je zijn privewereld niet op straat moet gooien, maar zijn leven strikt privé dient te houden.
Ik denk dat menig kind, later als volwassene, ongelukkig zal zijn met al dat beeldmateriaal dat dankzij zijn ouders van hem op het internet circuleert zonder dat hij daarvoor toestemming gaf en waardoor zijn leven geheel is te reconstrueren: "Vind ik niet leuk!"

Geen opmerkingen: