10 juli 2013

Bak aardappels

Terwijl de mussen van het dak vallen door de hitte, ben ik aardappels aan het rooien.
Het loof is nu afgestorven en  ik ben bang dat als ik ze nu niet rooi, ze in de grond worden gebakken.
De broertjes van de aardappel, de tomaten heb ik gisteren volop kunnen plukken voor de soep.
Ja, het is nu volop zomer en de moestuin produceert maximaal.
Ik sta strak van de vitaminen en de courgettes groeien niet enkel in de tuin, maar beginnen ook al m'n neus uit te komen.
Zal ik nog boontjes gaan leggen?

3 opmerkingen:

Niek zei

Wat een heerlijke rijkdom dat je het voedsel zo van de grond kunt rapen. Jammer voor je neus maar die komt er ook wel weer overheen.

Herman zei

Ik zou je graag een kistje cougettes sturen, maar die zijn natuurlijk binnen de korste keren veranderd in soep.
(Over soep gesproken: 1 courgette in plakjes en 1 gesnipperd uitje 5 minuten fruiten in 4 lepels olijfolie in . 750Cc bouillon toevoegen met 200g aardappels in blokjes en zwarte peper.
20 Minuten koken (10 min in snelkoker). Daarna een handje basilicumblaadjes + een handje (parmezaanse) kaas en de staafmixer erin. Eet lekker!)

Niek zei

(Jammie dat klinkt in woorden al zo smakelijk dat het in aardse vorm helemaal niet te versmaden zal zijn)