17 juli 2013

Mazelen

Mazelen is in het ergste geval letaal.
Voor 1-2 patiënten op de 1000 loopt de ziekte dodelijk af.
Mazelen is te voorkomen, na twee vaccinaties is het kind hier voor 97% tegen beschermd,
maar er zijn mensen die hun kinderen deze bescherming onthouden.
Het zijn veelal dezelfde mensen die voor de doodstraf, tegen het homohuwelijk, tegen de emancipatie van vrouwen, tegen abortus en voor een vloekverbod zijn. Zij hopen en verwachten dat hun lieve Heer zich om het welzijn van hun kinderen bekommert in de wetenschap dat dit geen genezing biedt.
Mogen deze ouders experimenteren met de gezondheid van hun kind?
Volgens Van der Staaij is het niet goed om dominees te dwingen deze groep mensen te overtuigen van het nut van een prik. De SGP-voorman vindt dat er ruimte moet zijn voor verschillende stellingnames. "Mensen moeten zelfstandig nadenken en dan een persoonlijke en gewetensvolle afweging maken over vaccinatie", aldus Van der Staaij.
Inmiddels heeft zelfs onze minister-president - als gelovig mens - de godvruchtige bewoners van de biblebelt opgeroepen om hun kinderen te laten vaccineren. 
Ik verwacht hier weinig goeds van. 
In tegendeel, de opgeroepenen zullen persisteren in hun donkere geloof.
Stel dat het niet de bevindelijk gereformeerden zijn die hun kinderen uitsluiten van vaccinatie tegen mazelen , maar de volgelingen van een baardige goeroe uit een geheimzinnig land, die zich verenigd hebben in een verlaten Limburgs kloostercomplex.
Hoe zou daarmee worden omgegaan? Zou Rutte met een megafoon voor de poort gaan prediken?
Ik weet haast zeker dat de Staat zich in dat geval zich het welzijn van de kinderen aantrekt, omdat hun gezondheid in het geding is.
De "sekte" zou door de ME worden bestormd met de vaccinatiespuit in de aanslag.
Om minder importante redenen is het ouderlijk gezag opzij geschoven in belang van het kind.
De Staat heeft als eerste taak het welzijn van zijn burgers te beschermen; waartoe ook de kinderen behoren!
Geen woorden maar daden zou ik denken.

5 opmerkingen:

Desiree zei

Mee eens!!!!

Herman zei

Tsja, het is een verdrietige zaak.

Walter zei

Bizar wat 'geloof' kan doen met mensen.

Het kleine ego zei

Wat ik nu mis in deze log is dat er ook een hoop ouders zijn die hun kinderen niet in laten enten op grond van hun eigen keuze NIET aangestuurd door een goeroe of geloof.
Ik ken de rapporten van Stichting Kritisch Prikken. Ik ken de aanwezige maar moeilijk te vinden kennis over de negatieve gevolgen op lange termijn van die standaard vaccinatie's. Ik ben gevaccineerd en ik heb de mazelen gehad. Ik heb niets met goeroe's, niets met de God buiten mezelf, maar zeer zeker ook absoluut niets met vaccinatie's! Ik voel me en ben niet alleen, maar ook deze grote groep mensen wordt per definitie veroordeeld. Een 'gezond' tegengeluid is zelfs al niet meer welkom, dat vind ik nu een verdrietige zaak!

Herman zei

Beste Nachtspiegel,
Natuurlijk mis jij iets, als je dat wel had verwacht.
Jouw thema is echter voor mij geen item.
Mijn lievelingsnichtje was behoorlijk (ik druk mij genuanceerd uit) verminkt door polio. Haar polio had met een simpel prikje voorkomen kunnen worden.
Wees gelukkig met die anti-vaccinatiegelovigen van de internetkerk maar zoal ik al zei, geen item voor mij!