11 juli 2013

Vogelvraag

"Het is de Cetti's zanger", althans dat dacht ik.
Het heeft lang geduurd eer ik wist wat voor vogel ik in bos en veld rondom mijn dorp hoor.
Urenlang zingt hij in mijn moestuin.
Vreemd, kikkerachtig geratel met korte tsjilpjes hoor ik ook.
Beide geluiden blijken door hetzelfde vogeltje gemaakt te worden.
Sinds vandaag weet ik zijn naam.
Ik had het geluid op https://soundcloud.com/linde-h/ gezet en vragen gesteld aan mijn collegae in Nederland.
Maar ondertussen staat het geluid wel op het wereldwijde web eb kwamen er heel wat reacties.
Zo leerde ik weer even hoe nuttig internet kan zijn want het bleek toch een nachtegaal!

1 opmerking:

Ian Macdonald zei

Heb je het gezien? Waar? Mevrouw heeft het gehoord op de reserve bij Empurias, maar nooit gezien. Zij heeft het mij gezangen. En viel dank voor de ijskast. Prachtig. In den Haag in 1950 woonden wij niet bij winkeltjes, maar de vrouwen van Scheveningen kwamen naar de duur met haring en gerookte paling. Lekker. En een man kwam op een fiets elke dag met ijsjes. Zeer lekker. Sorry about the Dutch but I try. Jan.