13 juli 2014

Taart

Gisteren had ik vrienden over de vloer. 
Vrienden uit Nederland waarmee mad. L. en ik een bijzondere band hebben. 
We hebben elkaar leren kennen naar aanleiding van de aankoop van een huis in Frankrijk. 
In Nederland woonden we slechts enkele kilometers bij elkaar vandaan en allebei kochten we een huis in Frankrijk ook slechts enkele kilometers bij elkaar vandaan. 
Op een gegeven moment kwamen op wij op de hoogte van elkaars overeenkomstige activiteit en hieruit ontstond de vriendschap.
Gisteren kwamen ze met een taart op bezoek om met met ons te vieren dat wij op dertien juli 1994 de koopakte voor onze woning in Ornaisons tekenden.
Ik kan niet zeggen dat dat lijkt alsof het gisteren was. 
Het is lang geleden.
Ik stond toen heel wat anders in het leven dan nu. 
Bij het vieren van zo'n gebeurtenis besef ik mij dat pas ten volle.
De dagen glijden voorbij in het slome ritme van een trage golfslag en dat geeft mij het geruststellende gevoel dat er niet veel in mijn leven verandert. 
Echter het herdenken van deze dag, waarop we bij de notaris in Narbonne de koopakte tekenden, geeft toch weer even een andere kijk op het leven!

1 opmerking:

Niek zei

Zeer smakelijk uitziende taart en dan ook nog zo'n mooie ervaring bij het terugkijken in de tijd. Gefeliciteerd.