22 februari 2011

Alex Roeka

Ik draai de cd's van Roeka niet zo vaak.
Maar dat zegt helemaal niets over mijn bewondering voor de muziek van Alex.
Telkens hoor ik weer nieuwe pareltjes in zijn teksten.

Zoals de volgende zinnen, waarvan ik zou willen dat ik ze geschreven had ... prachtig!
De ochtend schiet over het land. 
Ergens in de rand van het bos
zit de havik stil te wachten of er al een haas of houtduif komt.
De boer giet z'n melkbussen vol. 
Diep in haar hol ligt de vos
met d'r jongen stil te wachten tot rond de kippen straks de schemer valt.
De wolken trekken traag voorbij. 
Ginder in de wei staan de paarden
dicht opeen en wachten stil tot straks de wind hen weer over de heuvels jaagt.

5 opmerkingen:

Niek zei

Niet alleen deze tekst is briljant maar daarbij ook nog eens de zanglijn waarmee het gebracht wordt.
Als groot fan van Alex Roeka doet het me deugd deze ook bij anderen op hun blog (en in dit geval die van jouw) terug te vinden.

Herman zei

Al kaarten gekocht voor zijn huidige tournee? Ik wel!

Niek zei

Oh! Net kaarten bestel voor Spinvis, blijkt dat net op de enige dag te zijn dat Alex Roeka in Amsterdam komt.
Toeval bestaat niet. Ik weet het. Maar de zin van deze samenloop kan ik nog niet doorgronden. ;-)

Herman zei

Nee, geen toevalligheden: gisteren zette ik Spinvis op m'n ipod!

Niek zei

Huh?!? Wat?!?! Nee! Hihihihihi.